POLAR CXXXVIII

- - -







Jeg er den kølige, hvide månemælk, i nattens fyldte kobberskål.
Jeg er springet, stuntmanden og sukkerskårene fra Hollywood.
Jeg er alt hvad jeg nogensinde har været på én gang, og derfor fri.

Jeg er manden, elskeren, dine dages øjne og ører.
Jeg er han, der aldrig mere er andet, end din og kun din.
Jeg er det rene ægteskab, det rene køkkenskab og den nøgne opvasker.

Jeg er teksterne vi har skrevet, teksterne vi skriver nu og teksterne der kommer.
Jeg er timernes, dagenes og ugernes altid sultne, altid tørstige, altid varme hænder.
Jeg er min sjæl, der smilende ser gravstenens festskrift, mange år fra nu.







- - -   

1 kommentar:

Anonym sagde ...

han tager mine hofter i sine hænder

åbner ; sår de evige jagtmagter

lader mig drive med mursejlere


driver månen rent omkuld mens vi følger med

bag månen går han

i spåner helt i stykker

jeg finder ham i mørket

samler ham op

kysser mine rosenblade beskyttende omkring ham

overtager hans kampe mens jeg lader ham hvile

når hvert eneste blad er svøbt omkring

kommer i mørke

november november november forgæves forbi

inviterer der på lyset i kraft af foråret

springer med ham ud mens blade langsomt åbnes

lader ham flyve blomstrende som nektar i vinden

over nye marker ind til

bag månen går han