POLAR CXXXIX

- - - 







Bare så du ved det, er jeg ham der hver dag vågner badet i dine kys, om du faktisk er hos mig, eller ej. 

Bare så du ved det, er mine morgener dine, er du hvad der rør sig i mig, mine dages bredt smilende lys. 
Bare så du ved det, er det store, kildrende vi, min gyldne målestok for alt andet, i det spæde, vågne liv. 
Bare så du ved det, er min viden om dig, hvad jeg fuld af ømhed vender, betragter og kysser ind i dagen.
Bare så du ved det, er dine dynamiske nuancers symfoni, alt hvad jeg behøver, alt hvad jeg drømmer om.  
Bare så du ved det, er du hver gang jeg i din nærhed lærer nyt om dig, forøget for mit hjertes rummelige blik.
Bare så du ved det, er du mit lykkelige daggrys budbringer, det smukkeste jeg ved og min hele kærlighed.
Bare så du ved det, er du mit mesterværk, min stolthed, min sjæls fordobling, mit præcise spejl, min tvilling.

Bare så du ved det, er alt hvad vi har gjort, alt hvad vi gør og alt hvad vi kommer til at gøre, mit livs tinde. 
Bare så du ved det, er du summen af alt jeg nogensinde har ønsket mig, min partner, min perfekte kvinde.  
Bare så du ved det, er jeg for altid din seer, din elsker, din beskytter, din mage, din til døden loyale mand.  
Bare så du ved det, er jeg viet til dig, hengiven helt uden at se mig tilbage, i dig frygtløs, under tidens tand. 







- - - 

1 kommentar:

skriftenskriften sagde ...

du skriver ufatteligt smukt. Tak for det.