POLAR XLIII

- - - 







Du er et rigtigt mentsh, for du holder  
din fødselsdag på Burger King, du,
lømmel, macher, men nej-nej, du havde 

sørget for at hyre din egen kok  
havde du, bordene fyldes af  
de lækreste anretninger, alle 

er overraskede, ha ha! Glæde.    
Jeg respekterer dig, det er tydeligt, 
for jeg kigger dig i øjnene, når 

vi taler til hinanden, er det også 
tydeligt at du respekterer mig, 
og det er da en god begyndelse, på

fiktionen om venskab. Selvom jeg kom 
for sent, det gør jeg jo altid herinde, 
havde du klasse nok, til ikke at 

gøre en sag ud af det, og senere
brød vi ind i et hus, det dyreste 
i en række af strandkasser med næsten 

udviskede beboere i, og så 
blev det hele til et tv-program.  
Jeg faldt heldigt ud, før jeg vidste af det. 







- - - 


Ingen kommentarer: