Begæret

- - -








Så krøller jeg mig sammen i mødet med det jeg kan se mellem dine striber, så bukker jeg maven i rytmiske ryk, så dyrker jeg altid sex med dig, så er jeg sex med dig, så dyrker jeg altid sex med os, så er jeg altid i det, så er jeg løverne der brøler i zoo, så må jeg have dig lige nu, men det er det du siger, og det er vejen, det er Flotvejs fortsættelse og halvdelen af mig, mit blinde øje, kan kun se at du er til rådighed for alle andre, men halvdelen af mig, mit blinde øje, kan kun se den mand du har givet den krop til som er hans alene, og jeg kan ikke flytte på den følelse lige nu, den er hvad jeg er lige nu, så jeg gør det, jeg løfter den, jeg kan ikke flytte på den trang til at besidde dig, den er hvad jeg er lige nu, så jeg gør det, jeg løfter den, den er ikke jaloux, den har intet med andre at gøre, den er kun mellem dig og mig, og jeg er det uafbrudte samleje med dig, pauserne er nuets fængsler, de fængsler jeg bygger op hundrede gange i døgnet, de fængsler jeg bryder ud af hundrede gange i døgnet; der var jeg før, der er jeg altid, og jeg giver mig selv til dig, til kun tårerne kommer ud, til kun sæden kommer ud, til alle mine væsker som have skyller murene bort, til alt hvad jeg er, står printet med blæk, til portene åbnes, til snoren klippes, til den læsende verden åbner sine arme og lader mig befri mig fra min sidste sorte sæk. 


Du tilhører dig selv, du hamrer dine usynlige kærlighedspæle i min rystende jord, du afgrænser dit territorium, du viser mig det, du viser mig en ny forgrening på smertens vej; vi har vandret gennem helvede sammen, vi har givet hinanden himlen, jeg tilhører mig selv, jeg hamrer mine usynlige kærlighedspæle i din rystende jord, jeg afgrænser mit territorium, jeg viser dig det, jeg viser dig en ny forgrening på smertens vej, vi har vandret gennem helvede sammen, vi har givet hinanden himlen og vi giver hinanden begge dele lige nu, vi giver hinanden det hele lige nu, vi er der sammen, vi er der hver for sig, vi er på hver vores vej, vejene er flettede, de bugter sig ind og ud af hinanden med overlap der slår gnister, vi mødes indhyllet i dem, vi styrter fra himmel til helvede, vi styrter fra helvede til himmel, vi suger grådigt af dem, vi ved de er vores næring, vi ved de er hvad sjælene støbes af, vi ved de er det bjerg kroppene udhugges af og vi er så synlige for hinanden, vi er så synlige som aldrig før i faldet, vi er så synlige for hinanden som aldrig før på rejsen dertil, vi er så synlige for hinanden som aldrig før på rejsen derfra, og du viser mig hvad alle kan få, du viser mig hvad ingen kan få, du viser mig hvad jeg ikke kan få, du viser mig hvad jeg har og ikke har, og nu slår jeg i bordet, nu vender jeg tilbage til ordet, jeg råber af glæde, jeg råber af savn, jeg råber ad min smertende rejsning, jeg råber ad min smertende genrejsening, jeg råber af glæde, jeg råber mit navn, jeg ser billedet, jeg ser skoven, jeg ser træerne, men i dette nu ser jeg kun dine bryster, jeg kysser dem, jeg elsker med dem, jeg elsker dig igennem dem, jeg elsker igennem på dig og jeg messer dit navn til jeg falder ned på jorden igen, jeg messer dit navn til jeg falder ind i ordet igen, jeg messer dit navn til roen slår rod i jorden igen. 


Du viser mig at det er dig der bestemmer over din krop og jeg vil ikke have dig på andre måder, jeg har aldrig villet have dig på andre måder, jeg viser dig at det er mig der bestemmer over min krop og du vil ikke have mig på andre måder, du har aldrig villet have mig på andre måder; jeg har altid ønsket mig at betale den højeste pris og jeg vil have dig som den der giver dig selv til mig af et rent hjerte, jeg vil have at du vil have mig som den der giver mig selv til dig af et rent hjerte og jeg ønsker det mere end noget andet, jeg trænger til at det bliver sådan, jeg vil det, jeg drikker af kaffen, jeg tænder en cigaret, jeg er i ro, for et øjeblik er jeg i ro; så rejser jeg mig med et ryk, jeg løber ud i skoven, jeg råber af kærlighed, jeg råber af trang til dig, jeg står på stammen hvor jeg talte med dig, dagen før vi fandt den Flotte Vej, før jeg fandt mig selv i mødet med dig, før du fandt dig selv i mødet med mig, før vi gav fanden og skabte hinanden, og jeg giver det selv jeg fandt til dig; det er er mit selv, det er mig selv, der er intet offer, der ingen hager, der er ingen anger, der er ingen skyld, der er ingen skam, der er intet og alt, der er kun livets salt, og jeg er den rigtige gave nu, for der er ingen overvindelse, ingen tvivl, ingen tvang, ingen hensyn til nogen, jeg er den rene gave og jeg giver mig selv til dig, mit blik er åbent, min fremtid er klar og jeg kan ikke løbe fra dine løfter til mig, jeg kan ikke løbe fra mine løfter til dig, jeg kan ikke løbe fra dem, der er ikke noget i mig som kan løbe fra noget mellem os, jeg vil blot gå roligt frem, roligt gå til, roligt gå fra, roligt gå videre til det der må ske, roligt gå til stålet, roligt nå målet. 


Jeg led, du led, vi led under vægten af vores savn, når vi smertligt skiltes og kørte fra hinanden, var vi skibe uden havn, men snart er vi klar, snart elsker jeg lille p, snart elsker du lille i, og selv om du siger jeg ikke må forvente noget af dig, selv om du siger det og jeg forstår det hele, selv om jeg ved det hele, selv om jeg kun kan respektere det, selv om jeg kun kan efterleve det, så håber jeg, så trænger jeg, så ønsker jeg, så tror jeg, og jeg er den, der er på min egen vej til dig, for først blev redningen ét med det der skulle reddes, nu er jeg min egen vej, du er din egen vej og vi vandrer ad dem, vi vandrer ad dem sammen og hver for sig, og vi er vores veje, for vejen til det kronede hjertes hus er én selv på vej, altid på vej, vi vil altid være den, vi vil altid vide det, vi vil altid gøre det, skridt for skridt, for du kan forvente alt af mig, jeg er givet, jeg er prisgivet, jeg er prissat, jeg ejer mig selv, jeg kender prisen for mig selv, det har aldrig været mere klart og jeg vælger dig, jeg vælger dig, jeg vælger dig, jeg vælger dig, jeg vælger dig; min pris til verden er ubetaleligt høj, men for dig er jeg for altid gratis, jeg er ikke til salg for nogen, ikke til fals for nogen, du er min sidste kvinde, der er ingen der kan vælte mig af min tinde, ingen andre kan finde mig, ingen andre kan binde mig, jeg vælger dig til, jeg vælger mig til, jeg er min egen mand og jeg giver mig til dig, jeg vil erobre og give dig hele mit land, jeg viger ikke to centimeter fra dig, for mit løfte er ikke tomt, for mit land er ikke tomt, det er rigt, frodigt og blodigt, og roser gror der i sol og sne; det er min eneste sandhed, det er mit svar til dig, for det er alle vores dybeste nætters pagt, det er båndet, det lysende bånd der forløste alle nætterne, frihedens ægte magt, det er sveden i fjerene, det er os der er seerne, det er mig der brænder ud af mørket efter dig, det er mig på briksen, det er mig i kælderen, det er mig derude ved fyret, det er mig på tæppet, det er mig i bilen den nat, det er mig der slikker dine tårer, blodet i dine årer og saften fra din kilde ind i mig hvor de bor, hvor de gror, hvor de bliver til ord, det er dig der slikker mine tårer, blodet i mine årer og saften fra min kilde ind i dig, hvor de bor, hvor de gror, hvor de bliver til ord og du har brug for verdens begær, du har brug for at vise dig selv for at kende dig selv, du har brug for alles beundring, du har brug for ingens beundring, det er din vej, du har brug for at blive set igen og igen, af alle og ingen, du har brug for at vide at nogen derude ser og tænker og begærer og beskuer og lider og græder og ved at du kun er din, at du er din, at du er din, at du er din og aldrig har jeg begæret dig mere end i dette øjeblik hvor du kun er din, alene din, alene din, alene din er du for alvor hvad jeg vil.have, for alvor hvad jeg altid har villet have, hvad jeg altid har begæret mest. 


"He who desires but acts not, breeds pestilence", sagde Den Eneste Sande Digter og det er sandheden, det er den sandhed jeg danser min ilddans med i alle døgnets timer, for jeg skal ikke handle, jeg skal gøre det modsatte af hvad alt i mig skriger på at gøre, jeg skal tæmme min rå natur, jeg skal ikke vælte dig, jeg skal ikke vinde dig, jeg skal ikke finde dig, jeg skal ikke få dig til at føle at du skal binde dig, jeg skal ikke tegne din kvinde op i vilde blomster i dag, jeg skal ikke lave mine vilde blomster på dig i dag, jeg skal være i min dybe respekt for dit projekt, jeg skal lade mit begær gøre sygdommen til helbredets kilde, jeg skal gemme mit begær, jeg skal tøjle mit begær, jeg skal piske det på plads, jeg skal lade det tale til alle og enhver, uden at følge op med min krop, men det er så let, for den er din som den er min, den tilhører kun os og det er det sværeste jeg har gjort, og det er det letteste jeg har gjort, og derfor elsker jeg dig, jeg elsker dig. fordi det er ved at lykkes for mig, jeg elsker dig fordi vi sammen har fundet min vej på kortet, jeg elsker dig fordi vi sammen har fundet min vej gennem lortet, jeg elsker dig fordi du strakte båndet og frit lod mig falde tilbage som ny i mig selv, jeg elsker dig fordi du strakte det fra fjer til stål til fjer igen, og gjorde det sandt som aldrig før, du gjorde mig sand som aldrig før, det er din fødsel af mig, det er min endelige fødsel, det er din gave til mig og nu er vi lige, vi står lige, vi har ikke tøj på og vi står lige overfor hinanden, som to færdigfødte mennesker, jeg er ikke din far, du er ikke min mor, du skal ikke altid rumme mig, jeg skal ikke altid rumme dig, vi er i hvert vores rum, snart er vi i det samme rum, vi ser hinanden i øjnene, vi smiler, vi ligger, vi kigger, vi siger ikke mere, vi rækker ud, vi mærker hinandens hud, vi forenes, vi skilles, vi forenes, vi skilles, vi forenes og skaber Gud. 









- - - 

Ingen kommentarer: