FAMILIEDIGTENE II

卐   卐   卐








'Hvis jeg nogensinde opdager 

jeg hele tiden er blevet leget med,
holdt for nar, har været en del af 
et ynkeligt, lille selvrealiseringsprojekt  
kan jeg ikke svare for følgerne 
men ét er sikkert: Det bliver ikke kønt.'  



卐   卐   卐




'At ønske at tro 

man elsker 
er begyndelsen 
på alle uvaskede låger 
bag affaldsposen.' 



卐   卐   卐 




'1978, 1979, 1980: 

Det gør ingen forskel,
smerten er den samme
uanset tid, rum og synsvinkel.'



卐   卐   卐




'Selv efter døden 

finder jeg jer: Jeg er hvad 
der ikke går væk'



卐   卐   卐 




'I blev hentet
og bragt. I fik alt 

hvad I pegede på.' 



卐   卐   卐 



'Bag brædderne 
i sommerhusets mindste kammer
voksede et rødt monster 
ud af røven på sig selv.'



卐   卐   卐 



'Det var varmt den dag.

Forfriskninger på terrassen. 
Måske sang.' 



卐   卐   卐




'Der findes ingen tilgivelse for jer,

intet helle, ingen friplads, ingen lykke.' 



卐   卐   卐




'I er hvad der sker, når mennesker 
der ikke er store nok til at være uden Herre
ved lov bliver sat fri til ikke at gøre Det Rette.' 



卐   卐   卐 



'Jeg er endnu dragerne
i vinden over klinten. 
Jeg lavede dem til de andre, 
af pinde, snor og papir.'  







卐   卐   卐


Ingen kommentarer: