FLAGRVM I

- - - 







Kan du huske hvordan vi løb gennem den varme regn for at nå det, hvordan jeg holdt din hånd - din hånd - i bussen, mens jeg lukkede mine øjne. Kan du huske at den eneste der var på vej i modsat retning havde tøj på for at skjule sig, hvordan jeg drejede mit hoved en smule i spurten for at fange hendes ansigt og så et smil. Kan du huske hvordan de sidste to timer før fabrikken åbnede blev brugt, for det kan jeg, hvordan jeg gennemspillede alle scenerne til ingen verdens nytte, men fattede mod fordi jeg gjorde det. Kan du huske hvordan det var, en af de sorte morgener hvor kraniets stjerner stod tidligt op og lo, hvordan vi løb og løb og satte af, klatrede over hegnet og hoppede i mudderet, grinende, begge to. Kan du huske hvordan vi helbredte os selv og skabte et fantastisk skjold imod verdens grusomme løgne, hvordan vi midt i en fremtid af evig regn, magt og vi-må-nå-det gik fri, fordi vi i hinanden havde fundet nøglen.







- - - 

Ingen kommentarer: