POLAR XV

- - - 






jeg vil vide 
hvorfor 
bevidstheden findes

jeg vil vide 
hvorfor 
vi bærer rundt på den 
hvorfor den er 

selvom mennesket 
dybest set
som alt andet 
består af intet  

momentane 
fortættetheder 
i tid og rum
kaldet stof 



jeg vil vide
om andet end vi 
der er så håbløst primitive 
i omgangen med den 
er alene om at besidde den
være den, være i den

jeg vil vide hvorfor 
det er så vigtigt for mig
at vide hvorfor 



du har ikke svarene 
ingen har svarene 

fysikken
er det der er 
men kan ikke forklare
bevidstheden

filosofien
er en forlystelsespark 
af anskuelsesformer, 
blikke, syn
men kan ikke forklare 
bevidstheden 



du er hurtigt overstået
alle er hurtigt overstået 

derfor skrift

men skriften må 
ikke overvurderes

for skriften
er i reglen ikke andet
end modhager 
når gravens vakuum
tager til  



nogen vil måske 
engang læse dette 
fra et mere oplyst synspunkt 

trække på mindet
om skuldre 







- - - 


Ingen kommentarer: