Power-to-X

- - - 







det er ikke
længere noget
jeg kan bruge til               noget 

den bittersøde frihed
det store farvel til            ønsket
om at gøre noget

andet i sproget 
end det                                rent
mekaniske 

noget nødvendigt
som god dag og                 farvel 
god morgen og god nat 



der var kraften der var 
som er blevet til                 minder 
om muligheder 

da jeg forvaltede mit        gods
som jeg forvaltede mine 
øvrige forudsætninger 

skødes løst og                     tanke tomt 
plan løst og retnings løst 

blev jeg til under trykket
af min egen                         vægt  
dog ikke diamant 
kun kul 

og kul forurener                fælt 
dets tid er
så godt som ovre

det bør blive 
i jorden, ikke graves op 
men graves ned,                begraves
i solens cyklus 

-

t e r m o d y n a m i k k e n s
anden lov 
er min                                   lov
som den også
er din  

er jeg                                     sollyset 
fanget, ophobet kul
som må sættes fri 
gives tilbage 

er jeg 
døden  
                                                offergaven
til solen 

når du                                    vantro
trykker på idéen
om en knap og 
scroller ned 
går det hele op 







- - - 

Ingen kommentarer: