FLAGRVM LI

- - - 

  





Mens min kærlighed sover, lusker jeg mig forsigtigt ind og rundt i lejligheden, efter at have røget en sen cigaret i den lille baggårds mørke. Jeg gør mig så let, at jeg knap rører gulvet med mine nøgne fødder; jeg vil for alt i verden ikke vække hende, for hun er træt og har været lidt sløj. 

I værelset hvor hun ligger, er to stearinlys tændt, på det lave bord ved sengen. Den måde hendes højre arm ligger uden for dynen på, mens resten af hende krop er dækket, får det til at se ud som om hun i søvne rækker ud efter det bløde, flakkende lys. Der er helt stille, selv om vi er midt i den store by. 

Uden en lyd, træder jeg ind ad den halvt åbne dør, stopper op og indtager rummet med alle mine sanser; jeg er øm over hende, som aldrig før. Jeg smiler i mørket, får våde øjne og mærker hvordan mit hjerte slår tungt og roligt, mens jeg våger over hende. I det øjeblik er jeg hjemme i verden.  







- - - 








Ingen kommentarer: