dagbogsindslaget 'Dagbogsagtigt'

mig:

den her dag
har været gennemført ulidelig

min hjerne gik fra mig
allerede fra morgenen
sad den i en skruestik
et fysiologisk baghold

en trykken i centrum
af virkeligheden krydret
med åbninger mod det sorte rum
hvor hele universet knak
på een gang

det er sikkert sådan
det er
at miste det hele

det er ikke slut endnu

jeg falder ud og ind
af en tilstand
af neurologisk kvalme

alle mine celler skriger
stumt ad hinanden

med deres små mundløse sfærer
dirrende, sitrende, vibrerende

jeg troede virkelig
at det var nu
jeg gik fra mig selv
i formiddags
virkede det sådan
jeg tog åbenbart
fejl


omverdenen:

***** ******* siger man skal hæve sig
over det dagbogsagtige

få læseren til at føle noget

hvis du græder
skal du få læseren
til at græde

hvis du jubler
skal du få læseren
til at juble

hvis du føler kærlighed
skal læseren
have kærligheden at føle

hvis du er et uhyrligt selvsmagende PR-geni
må du lade læseren vide det

hvis du har fortjent
mere beundring, veneration og respekt
end alle andre
må du forsøge at opnå det
hele baduljen
fra læseren

nægter læseren
er læseren en idiot
der sikkert skriver dagbog

tough job men ok

du bare ikke skrive dagbogsagtigt

han er garanteret forfatter ham

eller intellektuel
eller sådan noget

kender ham ikke

sjovt det

jeg har hørt
en masse meninger fra ham
i forskellige elektroniske medier

elektroniske medier
er billige

det er de ord
der formidles i dem
som regel også

men jeg har ikke læst
så meget som et ord
fra hans forfatterskab

det er meget moderne

han har i hvert fald
købt sig en hel del
udgivelser

indenfor
de sidste par år
har han i offentlighedens øjne
været med til at låne
de ikke-editerede amatørudgivelser
en vis kredibilitet og seriøsitet

han nagler i hvert fald
ligesom bare totalt præcist
al den uspiste yoghurt
der nogensinde har kogt
i en glemt skraldespand

det er nok derfor
han ved så meget
om hvad
det rette er

Ingen kommentarer: